Onsdag 23 oktober

Skördeknytfest i Föreningarnas Hus.

Vi träffas för samkväm och bjuder varandra på något ätbart från höstens skörd av grönsaker, frukt, bär och svamp. Ex. paj, svampsoppa, grönsakspizza eller vad du kan hitta på. Där finns full köksutrustning, spis med ugn och mikrovågsugn, för att värma det medhavda.

Ta gärna med en dikt, sång eller något annan att samlas kring.

Plats: Föreningarnas Hus, Balkvägen 9 i  Kilsta industriområde.

Tid: 18.00

Ansvarig: Berit Åkerberg Ring före 20/10 och hon samordnar. Tel: 070-2189078

Måndag 28 oktober

Natursnokar holkbygge

Holksnickring i vår lokal. Vi iordningställer och tillhandahåller byggsatser för holkar. Barn i vuxnas sällskap är välkomna att göra en holk och ta med hem. Frivillig avgift på 50 kr, vilket är självkostnadspriset för holkmaterialet.

Plats: KNF-lokalen Vadaregatan 3

Tid: 10.00 – 13.00

Ansvariga: Dag Berge: 070-6183873, Lars-Erik Myhrman: 0706534942, Anki Wiström-Lööw

Torsdag 14 november

Bilder och berättelser från resa i norra Brasilien och Venezuela.

Owe Nilsson berättar och visar bilder kring sin resa 2013 till östra Venezuela och norra Brasilien. Tyngdpunkten ligger på natur, växter och fjärilar.

Plats: Vadaregatan 3

Tid: 18.00

Ansvarig: Owe Nilsson, 076-1142708. Fika ingår.

Fredag 29 november

Pyssel till julmarknaden

Vi samlas för att förbereda och tillverka olika saker till julmarknaden. Ni kan även lämna in saker ni tycker kan passa till att säljas på marknaden.

Tid: 10.00

Plats: Lokalen Vadaregatan 3

Söndag 1 december

Julmarknad

Det har samlats och tillverkats vinster till lotterier och det bakas bröd både för servering och försäljning. Det här är ett värdefullt tillfälle för oss aktiva, vänner till naturskyddsföreningen att träffas. Vi har en bred verksamhet med olika inriktningar. Alla ses inte alltid ”i fält”, men på julmarknadsfiket kan vi träffas. Låt oss göra det!

Plats: KNF-lokalen, Vadaregtan 3

Tid: 13.00 – 16.00