Natursnokarna

Det finns mycket spännande i naturen! Rädda en groda, följ ett rävspår eller håva smådjur i sjön – häng med Natursnokarna! Det är vår barn- och familjeverksamhet där barn och vuxna upptäcker naturen tillsammans. Dels för att det är så kul, dels för att det får oss att må bra. Men också för att vi ska lära känna och förstå mer om naturen.

Natursnokarna planerar följande aktiviteter under 2019:

• Håva med Natursnokarna – vi håvar, tillsammans med unga intresserade, i Dussmossetjärn vid Sandviksbadet. Där, i och vid vattnet, finns spännande saker att upptäcka när man tittar noga! Att ”lupptäcka” som vi säger i det här sammanhanget.
  • Holkbygge på höstlovet

På vår hemsida och på facebook håller du dig uppdaterad om datum och tider. Detta läggs in cirka en månad innan aktiviteten äger rum. Det kan även bli extrautflykter så håll ögonen öppna!

Vi som är Natursnoksledare heter:  Matilda Norberg, Louise Hämäläinen och Eleonore Åkerlund

Välkommen att upptäcka naturen med oss! (Inget medlemskap krävs)

Tips på barnvänliga utflykter hittar du här

Här nedan ser du bilder från våra aktiviteter 2016!

unnamed-7  unnamed-6  unnamed-15  unnamed-14 unnamed-8 unnamed-9 unnamed-11  unnamed-12  unnamed-10 unnamed-13 unnamed-5  unnamed-2 unnamed-3 unnamed-1