Kretsstämm​an 2014 – stabilitet och gemyt

Kretsstämman, d.v.s. årsmötet, med Karlskoga Naturskyddsförening hölls i traditionsenligt lugn och harmoni, vilket dock inte på något sätt skulle vara följden av en slumrande tillvaro. Verksamhetsberättelsen berättade om intensiv aktivitet inom breda fält, och verksamhetsplanen pekar ut fortsatt höga ambitioner och mycket aktivitet.

Det blev vissa formella personförändringar beslutade och noterade. Uno Milberg valde att lämna ordförandeposten, men kvarstår som vice ordförande, vilket konstitutionellt fastställts av styrelsen. Och jag, Hans Jansson, skiftade uppdrag i motsatt riktning och är numera ordförande. Kontinuiteten är mycket stabil då kassören Lars Fridlund, sekreteraren Christer Larsson och vice sekreteraren Terése Riddersand kvarstår i sina uppdrag. Eleonore Åkerlund är numera studieledare, en ny egen ansvarsdomän motiverad av den omfattande verksamheten i föreningen. Owe Nilsson nyvaldes till styrelsen.

Christer Persson, som dessutom satt ordförande för kretsstämman, fick blomma och varmt tack som tack för det ovärderliga arbete han under många år gjort med bland annat föreningstidningen Bladet, Ingrid Bergström för mångårigt arbete i styrelsen och Britt Oskarsson som stugvärd. Lars-Erik Muhr, Christina Alexandersson och Lena Gren avtackades för sitt arbete i valberedningen. Men det är ett gott förhållande att de alla även fortsättningsvis finns med i och aktivt på olika sätt följer föreningens arbete.

Martin Carlssons bildvisning efter årsmötesförhandlingarna rönte stor och väl motiverad uppskattning. Det var fina naturupplevelser han redovisade och dessutom genom mycket fina bilder.

Gemytet i den efterföljande fikastunden var påtagligt och vi går in i ett nytt verksamhetsår med tillförsikt.

Hans Jansson, Ordförande