Nu är vårtecknen här!

Om våren är här kan alltid diskuteras. Så´na diskussioner pågår ständigt med optimister på ena sidan och pessimister på de andra. Men en sak kan fastslås. Vårtecknen är här. Rose-Marie Winter (!) skickade in årets första vårtecken hit till hemsidan. Starar i Aggerud redan den 30 januari! Sedan dröjde det ett  par veckor, men nu kommer vårtecknen tätt. En utslagen vintergäck hos Uno Milberg, vakna grävlingar i Ölsdalen och allt fler fåglar som för sin egen del bestämt sig för att det är vår. Härligt fiskmåsskri från Ingrid Norudde, en rad sjöfåglar från Uno Milberg, med en havsörn över Möckeln som det största utropstecknet. Under de senaste dagarna har Christian Ahlén och Leif Eckman  rapporterat pärlugglor på en lång rad mellan Svartå och Åtorp och Anders Jonsson rapporterade sånglärka från vårfågelfronten vid Gälleråsen och Källmo. Häng med och rapportera dina vårtecken och kolla spalten regelbundet så hjälps vi åt att glädja varandra med rapporter om den annalkande våren. Klicka på vårtecken och lämna din rapport, eller skrolla ner och läs de rapporter som andra skickat in.