De vilda blommornas dag

Karlskoga Naturskyddsförening inbjuder till en floravandring i Immetorp

Det samnordiska evenemanget ’De vilda blommornas dag’ har sina rötter i Danmark, där det har arrangerats ända sedan år 1988. Syftet med de vilda blommornas dag är att människor skall få möjlighet att upptäcka, lära känna och glädjas åt den mångfald av vilda växter, som vår natur bjuder på, och på så sätt få en rikare kunskap och naturupplevelse.”

Karlskoga Naturskyddsförening inbjuder till en floravandring i Immetorp med start vid timrade tvättstugan bakom Ljunggrens motor. Ledare är Uno Milberg som sysslat med botanik sedan 1950-talet. Vi följer Imälven och kollar växterna på Hyttbläcket går över träbron och sedan Smalspåret tillbaka. En runda på ca 1,5 – 2 tim. Tag med fika och kläder efter väder.

Samling vid Ljunggrens motor, Immetorp, söndag 19/6 kl. 09.00

Ansvarig: 076-792 85 50 (Uno Milberg)