Augustiaktiviteter

Augusti börjar närma sig slutet, och det är dags att komma igång med höstens aktivitetsprogram. Redan nu på söndag, den 26:e, har vi möjlighet att vara med på resan till, och studiebesöket på solelsparken i Katrineholm bra. Skynda att anmäla till Barbro Nordenhäll!

Lördagen den 1:e kommer äntligen det flyttade slåttergillet på S. Tolsboda att bli av.

Väl inne i september har vi den traditionella vandringen på Tio sjöars led lördagen den 8:e. Ett arrangemang i samarbete med Karlskoga Kommun och STF.

Mer detaljerad information finns i kalenderuppgifterna på hemsidan.

One thought on “Augustiaktiviteter

1. Söndagen 26 augusti genomfördes den planerade utflykten till solelsparken i Katrineholm. Vi var fem miljöintresserade deltagare, som fick ta del av ett mycket intressant och inspirerande program, som den alltid lika entusiastiske Johan Ehrenberg höll i. Detta är en av Sveriges största solelsparker, som bara växer och växer. Men på Energikullen i Katrineholm kan man också få ta del av mycket mer än solcellspaneler. Vi beskådade mini-vindkraftverk, tomatodling i växthus byggda med solceller i glaset, olika typer av elbilar, miljösmarta toaletter, tillverkning av biokol och växtnäring genom fermentering, demonstration av olika typer av solspisar, hur man bygger med massivträ m.m., m.m. Fulla av intryck och inspiration återvände vi till Karlskoga efter en mycket lyckad dag./Barbro Nordenhäll